Rīgas domes amatpersonas Brasas tilta remontdarbu termiņu pagarinājušas vairākkārt – 1959. gadā celtā tilta atjaunošanai vajadzēja sākties jau pagājušogad, taču tas nav noticis ieilgušas projektēšanas dēļ. Šogad martā Rīgas mērs Nils Ušakovs (“Saskaņa”) solīja, ka rekonstrukcija sāksies tūlīt pēc Vispārējiem latviešu dziesmu un deju svētkiem.
Jakrins “Neatkarīgajai” nenoliedz, ka Brasas pārvads ir domes “rūpju bērns” jau vairākus gadus. “Bija problēmas ar projekta izstrādi, tā ievilkās gadiem. [..] Diemžēl projektētājs tik ilgi ievilka projekta izstrādi, ka bija no jauna jāpārstrādā topogrāfija, jāpieprasa jauni tehniskie noteikumi un jāveic projekta korekcijas. Saskaņā ar likumu topogrāfiskās uzmērīšanas dati ir jāatjauno ik pēc diviem gadiem. Protams, projektētājs to atkārtoti veica par savu naudu. Maksimālos līgumsodus esam uzlikuši, bet topogrāfijas dēļ projektēšana ievilkās vēl par dažiem mēnešiem. Lauzt līgumu nelikās racionāli, jo jauna konkursa sludināšana, projektēšanas uzsākšana, arī tas prasītu vairāk nekā divus gadus. Šobrīd projekts ir saskaņots. Un tūlīt tiks sludināts būvniecības iepirkuma konkurss,” klāsta Satiksmes departamenta pienākumu izpildītājs.
Resursu un naudas trūkuma dēļ pagājušajā gadsimtā Brasas pārvada laidums veidots no L veida šķērsgriezuma tipveida sijām, kuras projektētas kādā Ļeņingradas institūtā. Tagad ir nepieciešami lieli līdzekļi, lai šo pavirši veidoto pārvadu rekonstruētu.
Paredzēts, ka pēc rekonstrukcijas, kas ilgs vairāk nekā gadu, tilts būs asfaltēts. Puse atjaunošanas izmaksu attieksies uz pašvaldības SIA “Rīgas Satiksme” infrastruktūru – sliedes no jauna jāieklāj betona plātnēs, jāpārceļ kontakttīkli. Jakrins laikrakstam norāda, ka alternatīva būtu tiltu nojaukt un būvēt no jauna. Tas apgrūtinātu satiksmi, taču būtu apsverams no ekonomiskā aspekta un nākotnes redzējumu.
Rīgas pašvaldības budžetā autoceļu un ielu uzturēšanai šogad atvēlēti 24,97 miljoni eiro. Iekškvartālu un piebraucamo ceļu remontam – 4,49 miljoni eiro. Dienvidu tilta celtniecības izdevumu segšanai – 53,89 miljoni eiro.
Foto: Cita Rīga